X
تبلیغات
برنامه ریزی آموزشی - strUrl="/comments/?blogid=" +strBlogId + "&postid=" + lngPostid + "&timezone=" + intTimeZone ; strResult ="" + strResult + " " ; document.write ( strResult ) ; } function OpenLD() { window.open('/links','blogfa_ld','status=yes,scrollbars=yes,toolbar=no,menubar=no,location=no ,width=500px,height=500px'); return true; }

برنامه ریزی آموزشی

برنامه سالیانه         

الف : معرفي مجتمع آموزشی عمار

1: سال تاسيس 1389

2: نحوه‌ي تاسيس:  ساختمان دولتي

ب -گزارش آماري وضعيت فيزيكي مجتمع عمار 

 

 

زير بناي ساختمان

238متر مربع

تعداد کلاس

6 اتاق

کل زیر بنا

238مترمربع

آبدارخانه

1

مساحت زمين

1361 متر مربع

انبار

 1

نوع ساختمان

اسکلت آجری

 

 

محوطه سازی

1361

اتاق اداری

1

                                    

                                     مجموعه مدارس مجتمع عمار عبارتند از :

     آموزشگاه ابتدایی قیام مرکز مجتمع تعداد دانش آموزان 111 نفر

     آموزشگاه ابتدایی سردوران  تعداد دانش آموزان 16 نفر

     آموزشگاه راهنمایی آیت ا... رفسنجانی تعداد دانش آموزان 36 نفر

     آموزشگاه راهنمایی حجاب تعداد دانش آموزان 41 نفر

تعداد اتاقهاي اختصاص يافته به كلاس درس در سال تحصيلي 90-1389  :     

A.    كلاس درس در کل مجتمع آموزشی وپروشی 10کلاس

B.    اتاق امور دفتری 4 کلاس     

C.    انباری 3 اتاق

D.   کارگاه وآزمایشگاه 3 اتاق 

 

 

برنامه هاي آموزشي مدارس

 

تشكيل كلاسهاي تقويتي در دروس پايه بويژه رياضي و..........و........اولويتهاي بر نامه هاي آموزشي مدرسه مي باشد .

ضرورت تشكيل اين كلاسها در اولين جلسه ي شوراي مدرسه جهت برنامه ريزي سال 90-1389 به تصويب كليه ي اعضاي شوراي مدرسه رسيد .

ديگر برنامه هاي آموزشي شامل شركت دادن دبيران در همايشهاي منطقه اي , پرسش مهر , مسابقات كتابخواني ،ساخت وسايل الكترونيكي و و سايل دست ساز با در نظر گرفتن امتياز حضور در اين گونه فعاليتها در فرم ارزشيابي دبيران خواهد بود

- تشكيل گروههاي درسي در بين دبيران و آموزگاران مدرسه از ديگر فعاليتهاي  آموزشي مدرسه مي باشدكه در نخستين جلسه ي شوراي  دبيران وآموزگاران تشكل می شود  مشخص خواهند شد .

- از ديگر برنامه ها برگزاري مسابقات علمي در ميان دانش آموزان پايه اول تا سوم راهنمایی و دوره ی ابتدایی مي باشد كه هریک ماه يك بار در مدارس مجتمع جرا خواهد شد و دبيران و آموزگاران ملزم به ارائه تستهاو سؤالات مربوط خواهند شد . 

 د- گزارش آماري دانش آموزان در سال تحصيلي 90-1389

نام کلاس

تعداد

معدل 18 به بالا

معدل زیر18

دانش آموز فاقد پدر

دانش آموز فاقد مادر

دانش آموز کم بضاعت

اوّل ابتدایی

18 نفر

-

-

 

 

 

دوم  ابتدایی

26 نفر

 

 

 

 

 

سوم ابتدایی

28 نفر

 

 

 

 

 

چهارم ابتدایی

25 نفر

 

 

 

 

 

پنجم ابتدایی

20 نفر

 

 

 

 

 

پیش دبستانی

25 نفر

 

 

 

 

 

اوّل راهنمایی

24 نفر

-

-

 

 

 

دوم راهنمایی

نفر 36

 

 

 

 

 

سوم راهنمایی

نفر 27

 

 

 

 

 

گزارش وضعیت تحصیلی -  خانوادگی دانش آموزان  

 

اسامی شورای مدرسه مجتمع

ردیف

نام ونام خانوادگی

سمت

1

علی کفراشی

مدیر

2

بامداد مرادی

معاون اجرایی

3

اردشیر شهبا زی

مربی پرورشی

4

فاطمه عباسی

نماینده ی دبیران

5

حمید سلطان آبادی

نماینده ی انجمن

6

 

 

7

 

 

                               تقویم زمان بندی جلسات شورای دبیران

ماه

موضوع جلسه

 

 

 

مهر

 

5/7/88

: بررسی مسایل آموزشی- اداره كلاس با تفاهم استفاده از روشهای فعال یادگیری و دانش آموز محور- بکارگیری وسایل کمک آموزشی -  درك نسل جديد خصوصاً پایه اوّل- ثبت نمرات مستمر کلاسی و فوق برنامه

 

 

آبان

 

3/8/88

استفاده از وسایل کمک آموزشی و نرم افزارهای آموزشی تشویق دانش آموزان به شرکت در فعالیتهای کلاسی و فوق برنامه

 

 

آذر

 

12/9/88

تجهیز آزمایشگاه امتحانات تشخیصی و تکوینی - ارزشيابي و روش طرح سوالات امتحاني نوبت اول

 

دی

4/10/88

تجزیه وتحلیل امتحانات نوبت اول ارائه ی راهکار برای جبران ضعف ها و  تقویت نقاط قوت- جشنواره ی الگوهای برتر تدریس

 

بهمن

../11/88

گرامیداشت دهه ی فجر و مسابقات فرهنگی،هنری تمهید ملزومات تجهیز کتابخانه

 

اسفند

.../12/88

برسی نتایج نمرات مستمر اسفند ماه -برنامه ریزی بری تعیین برنامه های نوروزی دانش آموزان

 

اردیبهشت

/2/89

گزارش نتایج کلاس های فوق برنامه -تقدير از همكاران به مناسبت هفته بزرگداشت مقام معلم- امتحانات نوبت دوم

 

                                   تقویم زمان بندی جلسات شورای مدرسه

ردیف

موضوع

تاریخ برگزاری

1

برسی و تصویب برنامه ی سالانه طبق ماده 5 و 10 آیین نامۀ اجرایی مدارس

4/7/89

2

نحوه ی برگزاری هفته ی پیوند

28/7/89

3

انتخابات شوراهای دانش آموزی

6/7/89

4

رفع موانع تحصیلی-کلاس های فوق برنامه

25/8/89

5

روز دانش آموز هفته ی بسیج

8/8/89

6

تجهیز آزمایشگاه هفته ی کتاب و کتابخوانی وتجهیز کتابخانه شناسایی دانش آموزان بی بضاعت

27/8/89

7

امتحانات تکوینی و نوبت اول

7/9/89

8

تجزیه وتحلیل امتحانات

6/10/89

9

گرامیداشت دهه ی فجر-تشویق دانش آموزان برتر(تحصیل،مسابقات)

.../11/89

10

برسی نمرات مستمر- تشویق دانش آموزان تلاشگر-روز درختکاری

.../12/89

11

برگزاری جشن مولود پیامبر(ص)

.../11/89

12

برنامه ریزی برای تعیین تکالیف نوروزی

.../12/90

13

اعلام نتایج ضعف ها کلاس های تقویتی

.../2/90

14

امتحانات نوبت دوم روز جهانی خانواده

..../2/90

15

تجزیه وتحلیل امتحانات نوبت دوم

..../3/90

 

اسامی شورای دانش آموزی

 

ردیف

نام ونام خانوادگی

سمت

1

                 مریم  بابائی

رییس کمیته‌ی ورزشی

2

امیرمحمد جهانیان

کمیته‌ی قرآن ومعارف

3

نگین  سورى

کمیته‌ی علمی

4

محسن  محمودوند

کمیته‌ی فرهنگی وهنری

5

امين  محمودوند

کمیته‌ی تعاون

6

صبا  صالحي

کمیته‌ی بهداشت

7

اميررضا  اميررضا

کمیته‌ی انضباطی

                                        

اسامی انجمن اولیا و مربیان

 

ردیف

نام ونام خانوادگی

سمت

1

حمید سلطان آبادی

رییس

2

داود محمودوند

نایب  رییس

3

ستار بابایی

منشی

4

یارعلی محمودوند

عضو اصلی

 

 

 

 

ماه

موضوع

مهر

27/7/88

برگزاری مجمع عمومی وانتخابات انجمن اولیا ومربیان

آبان

17/8/88

بررسی وضعیت دانش‌آموزان خوابگاهی-مشارکت های مردمی-مسایل آموزشی

آذر

7/9/88

تجهیز کتابخانه وآزمایشگاه برگزاری کلاس های تقویتی وجبرانی امتحانات تکوینی

دی

5/10/88

امتحانات نوبت اول چگونگی کمک به دانش‌آموزان بی بضاعت

بهمن

/11/88

گرامیداشت دهه‌ی فجر تشویق دانش‌آموزان واهدای جوایز از محل کمک های مردمی

اسفند

/12/88

مراسم جشن مولودیخوانی پیامبراعظم (ص)- روز درختکاری تکالیف نوروزی

فروردین

/1/89

اعلام نتایج تکالیف نوروزی ضعف هاوچگونگی رفع آنها هفته‌ی مشاغل

اردیبهشت

/ 2 /89

امتحانات نوبت دوم روز جهانی خانواده

خرداد

/3 /89

تجزیه وتحلیل امتحانات نوبت دوم

 

تقویم زمان بندی انجمن اولیا و مربیان

 

- جمع آوري كمكهاي نقدي و غير نقدي براي ايتام , دانش آموزان بي بضاعت در شروع سال     تحصيلي , ماه مبارك رمضان , اعياد نوروز با كمك اولياي خير و برخي نهادهاي خيريه .

-قرار دادن صندوق مكاتبه ي دانش آموزان با مدير و اعضاي انجمن با عنوان" همراز "و پاسخگوئي مكتوب همراه با كد  از ديگر برنامه هاي امسال خواهد بود .

-فعال نمودن سیستم كامپيوتر مدرسه  و پخش نوارهاي نوارخانه در زنگهاي تفريح طبق تصويب شورا

-فعال نمودن  تعاوني دانش آموزان و استفاده از سود شركت تعاوني.

- برپايي جلسات پرسش و پاسخ با حضور كارشناسان در زمینه های بهداشتی ، مشاوره ای ، علمی و ...

- برگزاري اردوهاي تفريحي و زيارتي به تصويب شوراي مدرسه با حضور اعضاي انجمن به عنوان تشويق عده اي از دانش آموزان و جايزه اردويي به كلاس برتر و يا دانش آموز برتر .

- تجهیز آزمایشگاه و مجهز نمودن آن به وسایل کمک آموزشی و استفاده از آن به عنوان اتاق سمعی بصری که این امر با اعتبار مشارکت های مردمی قابل تحقق خواهد بود.

-        سازماندهی کلاس با آرایش میزهای دانش آموزان برای ایجاد انگیزه.

-        فعال کردن شورای دانش آموزی

-        ایجاد انگیزه و رفابت در بین دانش آموزان در زمینه ی فعالیت های مدرسه

-        ضعف دانش آموزان در علوم پایه

-        کم رنگ شدن استفاده از وسایل کمک آموزشی در مدرسه

-        چگنگی جمع آوری فعالیت های آموزشی وپرورشی دانش آموزان

 

اعضای شورای مدرسه در سال تحصیلی 90-1389

-       ضعف استفاده از رایانه در کتاب های درسی

نام و نام خانوادگی

مسئولیت در مجتمع

امضاء

علی کفراشی

مدیر مجتمع

 

بامداد مرادی

معاون اجرایی

 

اردشیر شهبازی

معاون پرورشی

 

فاطمه عباسی

نماینده معلمان

 

 حمید سلطان آبادی

رئیس انجمن اولیا و مربیان

 

 فعال نمودن جلسات انجمن اولیا با توجه به مشکلات فرزندانشان

 

مهمترین برنامه ها انجمن اولیاء و مربیان

 

 

تجهیز کتابخانه

 

2240000

ریال

 

معاون پرورشی

آبان 1389 تا پایان سال تحصیلی

خرید کتاب های غیر درسی ....

تهیه ی امکانات آزمایشگاهی

 

 

ریال

با همکاری مدیر وپشتیبانی اولیا

در طول سال

===

تهیه ی کامپیوتر

یکدستکاه کامپیوتر

ریال

مدیر با همکاری انجمن اولیاء

در طول سال

===

 

انجام امور تعمیراتی و خدماتی

33204150

ریال

انجام شد

مدیر با همکاری انجمن واداره متبوع

 

نقاشی کلاسها تعویض در ورودی کلاسها آسفالت محوطه

 

 امید است با یاری حق و ائمه اطهار (ع) به آنچه که می خواهیم برسیم  و بتوانیم از امانتهایی که به دست ما سپرده اند خوب امانتداری کنیم و بتوانیم شهروندانی فرهیخته و دارای کمالات والای انسانی که همواره صفت اشرف مخلوقات  زیبنده نام و یاد آنها باشد تربیت نمائیم .  همچنین از پروردگار منان توفیق اعمال مخلصانه را آرزومندیم .

 

تفاوت تقویم اجرایی و برنامه سالانه

تقویم اجرایی شامل فعالیت های منظمی است که در همه مدارس همسان  بطور یکسان اجرا می شود

مثال فعالیت  برای تقویم اجرایی :

مراسم بازگشایی آزمون ورودی مسابقات - مناسبت ها انتخابات انجمن اولیا و مربیان و مراسم روز دانش آموز  و  . . . که همه در تاریخ های خاصی  انجام میشود . تهیه  تقویم اجرایی نیز برای مدیران ضروری است

 برنامه سالانه  شامل فعالیت هایی است که مدیر برای تغییر یک و یا چند شاخص پرورشی ، آموزشی و یا عمرانی با توجه به امکانات مدرسه ، پیش بینی و با تصویب شورای مدرسه اجرا می کند برای مدرسه خود برنامه سالانه داشته باشید

 

 

بچه ها چه فرقی با بزرگترها دارند

 

چند دلیل برای اینکه بچه ها به ندای کودک درونشان توجه بیشتری دارند:
۱. بچه ها به غیر از زیبائیهای اطرافشون چیزی نمیبینن. حال آنکه بعضی از بزرگترها فقط دنبال دیدن زشتیها هستند.
۲. بزرگترها از هیچ و پوچ یا بهتر بگیم دلایل کاملاً منطقی، قهر و دعوا راه میاندازند و در آخر کار رو به جائی میرسونن که بهترینش قهر یک ساله و بدترینش ترک همیشگیشان و در موارد زناشوئی جدائی است. در حالیکه بیشترین مدت قهر بچه ها یک ساعت و در آخر هم آشتی آشتی هر دو بریم تو کشتی
۳. در دنیای بچه های هر کی زودتر بگه دوستت دارم برنده است ولی در دنیای بزرگترها هر کی زودتر بگه دوستت دارم بازنده است.
۴. بچه ها همیشه دوست دارن یاد بگیرن (شاگرد باشن) و بزرگترها دوست دارن همیشه یاد بدن (استاد باشن).
۵. بچه ها القاب یا بهتر بگیم مسئولیت رو راحت قبول میکنن و با عشق پیگیرش هستن ولی بزرگترها از قبول این القاب یا مسئولیتهائی مثل همسر، پدر و مادر هراس دارند و در بعضی از موارد از زیر بار مسئولیت فرار میکنند.
۶. پیش بچه ها دروغگو دشمن خدا است. ولی پیش بزرگترها دروغ مصلحت آمیز اشکالی نداره.
۷. بچه ها خیلی راحت نشون میدن که دوست دارن همیشه با کی باشن و از کی بدشون می آد ولی بزرگترها در بعضی مواقع کسانی رو که دوست دارن پیش اونها باشن، خرد میکنن و برای حفظ منافع با کسی میرن که میدونن از اون بدشون میآد.
۸. بچه ها خیلی راحت از طرف مقابلشون میخوان که براشون کاری انجام بده یا باهاش جائی بیان و یا کاری رو به خاطر اون انجام نده. ولی بزرگترها لقمه رو صد بار دور سرشون میچرخونن و در آخر هم طرف مقابل منظورشون رو، درک نمیکنه و سوءتفاهم ایجاد میشه.
۹. بچه ها منظور خودشون رو واضح بیان میکن ولی بزرگترها از یک جمله میتونن هزار و یک منظور داشته باش. مثلاً: وقتی بچه ای به طرف مقابل میگه که امروز خشگل شدی واقعاً منظورش همینه ولی اگه یه بزرگتر این حرف رو بزنه یعنی دوست دارم تمام روز با تو باشم یا عزیزم سرم شلوغ نیست یا آنقدر دوست دارم که هر روز تو رو زیباتر میبینم یا عجب پاچه خوار خوبی ام!
۱۰. بچه ها برای رسیدن به هدف دست به همه کاری میزنن ولی نه هر کاری. در صورتیکه بزرگترها برای هدف خودشون به هر کاری دست میزنن.
۱۱. بچه ها حتی با گرفتن یک توپ یا سیب خوشحال میشن ولی بعضی مواقع اگه دنیا رو به بزرگترها بدی لذت زیادی نمیبرن.
۱۲. بچه ها با هم زندگی میکنن و همه رو به یک چشم نگاه میکن در حالیکه بزرگترها هزار دلیل میآرن که فلانی لیاقت دوستی با منو نداره!
۱۳. بچه ها آب رو در فنجان کوچکشون چای، آبمیوه، قهوه، نوشابه و ... فرض میکنن و از خوردنش لذت میبرن. ولی بزرگترها به دنبال بهترینها هستند و تازه بعدش هم ایراد میگیرن!
۱۴. بچه ها در عالم خودشون سرشون بره حرفشون نمیره و بعضی از بزرگترها حرف ۵ دقیقه قبل رو هم قویاً تکذیب میکنن.
۱۵. بچه ها خدا رو مهربونترین و دوستداشتنیترین و بهترین میدونن ولی بزرگترها البته بعضی اوقات خدا رو بیرحم میدونن

 

اهم برنامه های انجام گرفته ودر دست اقدام

1- نظافت آموزشگاههای تحت پوشش مجتمع

2- آذین بندی مدارس تحت پوشش

3- نصب پرچم و تمثال مبارک رهبر معظم انقلاب و حضرت امام خمینی

4- نصب پلاکارد های خوش آمد گویی و تبریک آغاز سال تحصیلی

5- تعمیر و زیباسازی دستشویی ها و کلاس ها

6-تهیه جایزه برای کلاس اولی ها و پیش دبستانی ها

7- آذین بندی و آماده سازی نماز خانه ها

8- نصب تابلوهای جدید بر سر در مدارس

9- تهیه مهر مجتمع

10- کلاس بندی و صدور ابلاغ داخلی برای معلمان هر پایه

11- ابلاغ شرح وظایف معلمان و کارکنان

12- تجهیز مدارس به وسایل مورد نیاز

13- تسویه کامل بدهی های آب -برق و تلفن

14- تسویه حساب مالی و تهیه ترازنامه ها

15- افتتاح حساب سرانه جهت مجتمع

16-تهیه ملزومات و جوایز برای دانش آموزان

17- کنترل آبخوری ها واحداث سرویس های بهداشتی برای آموزشگاه سردوران

18-جمع آوری اموال اسقاطی و نامه نگاری جهت ارسال به اداره

19- جمع آوری اوراق و اسنادی که مهلت بایگانی آنها سپری شده است

 

بیشترین فعالیتها در بعد مالی وخدماتی صورت گرفته است که عبارتند از :

 

1)   تعمیر پل ورودی حیاط آموزشگاه آیت الله رفسنجانی 

2)   تعمیر درحیاط آموزشگاه آیت الله رفسنجانی 

3)   نقاشی دو باب کلاس درس آموزشگاه آیت الله رفسنجانی

4)   ساخت 3 عدد در ورودی کلاس برای آموزشگاه آیت الله رفسنجانی

5)   تعمیرات سیستم لوله کشی آب  سرویسهای بهداشتی آموزشگاه های قیام

6)   نقاشی دیوار بیرونی ساختمان آموزشگاه آیت الله رفسنجانی

7)   نصب تلفن برای آموزشگاه آیت الله رفسنجانی وسردوران

8)   ایزوگام کامل پشت بام ساختمان آموزشگاه سردوران

9)   لکه گیری ایزوگام پشت بام ساختمان آموزشگاه حجاب 

10)    لکه گیری ایزوگام پشت بام ساختمان آموزشگاه قیام

11)    لکه گیری ایزوگام پشت بام ساختمان آموزشگاه آیت الله رفسنجانی

12)    ساخت 2عدد  در ورودی برای کلاسهای آموزشگاه آیت الله رفسنجانی

13)    ساخت دو باب سرویس بهداشتی به همراه انجام لوله کشی آب برای آموزشگاه سردوران که فاقد سرویس بهداشتی بود  

14)    تعمیر ناودان های آموزشگاه سردوران که در 6 قسمت ساختمان باعث تخریب دیوارها شده بود

15)    لکه گیری گچکاری سقف کلاسها وسالن آموزشگاه قیام  

16)     تعمیر دیوار محوطه آموزشگاه قیام   

17)    رنگ آمیزی قسمت بیرونی آموزشگاه حجاب

18)    خرید 7 دستگاه صندلی برای آموزشگاه حجاب و آیت الله رفسنجانی

19)    خرید لوازم التحریر وجایزه برای مدارس

20)    تهیه 7 عدد میز آموزگار برای مدارس

21)    جمع آوری وسایل اسقاط از مدارس وتحویل به اداره

22)    هماهنگی با دهدار و شورای اسلامی روستا جهت تعمیر راه مدارس 

23)    ایمن سازی مدارس از نظر دَر و قفلها و هماهگی با شورای روستا جهت مراقبت ازمدارس درایّام تعطیل

 (چون حساب مالی مدارس درحد صفر بود وجز مبلغ دو میلیون تومان و کمک اداره امکانات مالی دیگری نبود لذا توانایی خرید کامپیوتر را نداشتیم زیرا اکثر اقدامات فوق الذکر نیاز ضروری وابتدایی مدارس بود . در صورت فراهم شدن سرانه لازم و مساعدت اداره متبوع انجام اقدامات ریز ضروری می باشد . 

   أ‌-         تعمیر سرویسهای بهداشتی آموزشگاه قیام 

 ب‌-       تعمیر سرویسهای بهداشتی آموزشگاه آیت الله رفسنجانی

 ت‌-       تعمیر سرویسهای بهداشتی آموزشگاه حجاب

 ث‌-   احداث سرویس آبخوری برای آموزشگاه آموزشگاه قیام و آیت الله رفسنجانی و حجاب

  ج‌-       نقاشی آموزشگاه قیام  )

22)- با کمک فرد خیّری یکدستگاه کامپیوتر به همراه اسکنر و پرینتر ومیزکامپیوتربرای مجتمع تهیه شد

 

مهمترین فعالیتها در زمینه ی آموزشی به شرح زیر می باشد

 

A.    تهیه ی برنامه سالانه بصورت کامل در تمام زمینه ها

B.    بازدید روزانه از اکثر مدارس تحت نظر مجتمع

C.    بازدید از کلاسهای درس

D.   تهیه انواع روشهای تدریس به روز برای مدارس

E.    تهیه انواع روشهای تدریس ریاضیات نقد و بررسی آن

F.    تهیه شرح وظایف مدیران

G.   طرز تهیه پوشه کار دانش آموز

H.   پیشرفت تکلیف شب در یادگیری دانش آموزان

I.      روشهای تشویق کودکان

J.     نقش اولیاء در پیشرفت تحصیلی دانش آموزان

K.    روشهای تدریس وخلاقیت در آن

L.     استفاده از مطالب جمع آوری شده در جلسه شورای معلمان

M.  تاکید برکاربرد روشهای تدریس فعال در کلاس در جلسات شورای دبیران ومعلمان

N.   تهیه نمونه سوال برای مدارس 

O.   تکثیرانواع سوالات ارزشیابی پیشرفت تحصیلی برای مدارس

P.    بازدید متب از کلاسهای درس

Q.    تهیه دفاتر آمار دانش آموزان و کنترل صحافی آنها

R.   تایپ و تکثیر سوالات امتحانی نوبت اوّل کلیه مدارس

S.    ایجاد رقابت سالم در بین دانش آموزان

T.    تشکیل جلسه با همکاران جهت منظم کردن ورود و خروج و رعایت ساعات اداری

 

مهمترین فعالیتهای پرورشی انجام گرفته عبارتند از :

 

   أ‌-         نصب پرچم برسردر مدارس

 ب‌-       اجرای مراسم به مناسبتهای مختلف

 ت‌-       شرکت در مراسم آغازین مدارس

 ث‌-       تهیه ونصب آمپلی فایر برای مدرسه قیام

  ج‌-       تهیه جزوه مخصوص اجرای مراسم آغازین به همراه سرودهای مناسب

  ح‌-       اجرای ورزش صبحگاهی در مدارس 

  خ‌-       اجرای انتخابات انجمن اولیاء ومربیان و تشکیل جلسات ماهانه

  د‌-        اجرای انتخابات شورای دانش آموزی

  ذ‌-        دعوت از مشاور با همکاری کارشناسی مشاوره اداره متبوع برای شناسایی مشکلات تحصیلی دانش آموزان 

   ر‌-         زیبا سازی نمازخانه مدارس در حد امکان

   ز‌-         تهیه موکت برای نمازخانه مدارس 

س‌-     هماهنگی با روحانی روستا در برگزاری نماز جماعت مدارس

ش‌-     خرید کتاب غیر درسی برای مدارس به قیمت 240 هزار تومان

ص‌-     فعال کردن کتابخانه های مدارس

ض‌-     رسیدگی به امور بهداشتی مدارس ونصب لوله کشی صابون مایع

 

 

 

طرحها و پروژه هاي پرورشی و تربیت بدنی سالانه مجتمع آموزشی و پرورشی عمار

 

اهداف پرورشي

 

پروژه ها

 

زمان مناسب

 

مسئول اجرايي

 

نتايج عملكردها

 

 

 

 

 

ایام و مناسبتها

 

 

 

1-برگزاری مراسم ویژه به مناسبت روز شکوفه ها و بازگشایی مدرسه

1- برگزاری مراسم ویژه در ایام ولادت و شهادت ائمه اطهار (ع) و دیگر شخصیتهای مذهبی و ملی

2- تشویق دانش آموزان به شرکت در مراسم روز قدس

3-برگزاری مراسم ویژه جهت روز کودک و جشن قرآن کلاس اولی ها

4- برگزاری مراسم ویژه ماه محرم همراه با مداحی قرائت زیارت عاشورا و سینه زنی توسط دانش آموزان

5-برگزاری مراسم روز دانش آموز و دیگر مناسبتها

6-برنامه ریزی و برگزاری مراسم ویژه در ایام دهه فجر و پیروزی انقلاب اسلامی

7- برگزاری جشن سبزه ها در اسفند ماه و مراسم ویژه شب یلدا و عید نوروز

8-برنامه ریزی با همکاری انجمن اولیا و مربیان مدرسه جهت بزرگداشت روز معلم

 

در طول سال تحصیلی

 

مدير و معاونین

 

 

برگزاري مسابقات ويژه ايام و مناسبتهای ملی و مذهبی

 

1- به مناسبتهاي مختلف مسابقاتي طراحي و اجرا شود و به دانش آموزان برتر و شركت كننده جوايزي اهدا شود.

3-از موضوعات اخلاقي علمي و مذهبي استفاده شود

4-مسابقات به صورتهای مختلف ( نقاشی ، جمله و مقاله نویسی و پاسخگوئی به سوالات و جدول و ... ) برگزار شود.

 

 

در طول سال تحصيلي

 

معاون پرورشي

 

 

 

 

برگزاری مستمر مراسم صبحگاه و كيفيت بخشيدن به آن

 

1- برنامه ريز ي متنوع در برنامه صبحگاهي و استفاده از تمامی دانش آموزان در این مراسم و اختصاص هر روز به یکی از کلاسها

2-تفويض مسئوليت به دانش اموزان جهت اجراي صبحگاه

3-شاد و مهيج برگزار نمودن برنامه ي آغازين

4- خواندن سرود همگانی و دسته جمعی و انجام نرمش صبحگاهی به همراه پخش آهنگ

 

 

 

در طول سال تحصيلي

 

 

 

معاون پرورشی

 

 

مراسم نماز جماعت و ايجاد انگيزه و علاقه در دانش آموزان جهت شركت در نماز جماعت

 

1- آموزش نقش نماز به دانش آموزان به عنوان ستون  دين

2- آشنا نمودن دانش آموزان با احكام نماز

3- توجه به نقش الگوي والدين و معلمان

4- تهيه كمد جوائز مربوط به نمازگزاران و تجهيز آن جهت نمازگزاران در نمازخانه مدرسه

5- اهدا جوايز به دانش آموزان فعال در امر نمازجماعت

6- تهیه کارت حضور در نماز جماعت و قرعه کشی و اهدای جایزه

7-جهت تشویق دانش آموزان به شرکت در مراسم نماز جماعت مساجد سطح شهر تهیه کارتهای ویژه حضور در نماز و دادن آنها به شرکت کنندگان در  نماز جماعت مساجد شهر که این کارتها توسط اعضای شورای دانش آموزی مدرسه به نمازگزاران اده می شود.

8-هماهنگی و برنامه ریزی جهت شرکت دانش آموزان و کارکنان مدرسه در نماز جماعت مسجد نزدیک مدرسه حداقل سه مرتبه در طول سال تحصیلی

9-تشویق دانش آموزان به شرکت در مراسم نماز جمعه و برنامه ریزی و هماهنگی جهت حضور دسته جمعی کارکنان و دانش آموزان در مراسم نماز جمعه

 

 

در طول سال تحصيلي

 

 

معاون پرورشی و شورای دانش آموزی

 

 

 

فعال كردن صندوق پيشنهادات

 

1- توجيه دانش آموزان در خصوص استفاده از صندوق پيشنهادات

2- بررسي نظرات دانش آموزان پايان هر هفته توسط مدير

3- بازخورد مناسب به نظرات دانش آموزان

 

در طول سال تحصيلي

 

مدیر و معاون پرورشی

 

 

 

تهيه و گسترش امكانات ورزشي

 

1- تهيه امكانات ورزشي ازجمله توپ فوتبال  ، واليبال بسكتبال و تنيس روي ميز و در صورت امکان نصب تور والیبال و خط کشی زمین و تهیه پایه و سبد بسکتبال 

2- اعلام نياز ها توسط معلمین هر پایه و خرید لوازم

 

 

اول سال تحصيلي

 

 

مدير و مربي پرورشی

 

 

 

 

 

تقويت كتابخانه مدرسه

 

1- تهيه كتب جديد براي كتابخانه مدرسه

2- پاكسازي كتابخانه از كتب قديمي پاره و كثيف

3-استفاده از شورای دانش آموزی جهت اداره نمودن مطلوب کتابخانه

4-برگزاری مسابقات مختلف کتابخوانی و معرفی کتابهای مفید و مناسب به دانش آموزان از طریق تابلوی اعلانات و وبلاگ مدرسه

 

 

هفته اول مهرماه و در طول سال تحصیلی

 

 

معاون پرورشی

 

 

 

 

 

تشكيل شوراي دانش آموزی

 

1- تبليغ و توجيه دانش آموزان پيرامون برنامه هاي شوراي دانش آموزي

2- تهيه امكانات مورد نياز جهت تبليغات دانش آموزان در انتخابات

3-برگزاري انتخابات شوراي دانش آموزي و تشكيل جلسات شورا به صورت مستمر و تشکیل کارگروههای مختلف و تصویب و پیگیری مصوبات شورا

4-تهیه تابلوی اعلانات ویژه شورای دانش آموزی و نصب وظایف شورا و مصوبات آن

 

 

در طول سال تحصیلی

 

 

معاون پرورشی

 

 

 

 

 

 

آشنا نمودن دانش آموزان با روابط اجتماعي و با وظايف خود در مقابل خانواده دوستان و مربيان و جامعه و عمل به وظايف خود

 

1- آموزش دانش آموزان با وظايف خود در مقابل خانواده و چگونگي احترام به آنان

2- آموزش دانش آموزان با وظايف خود در مقابل دوستان

3-آموزش دانش آموزان با وظايف خود در مقابل مربيان

4-اجرای طرح کرامت

5-اجرای طرح همیار پلیس ودادن آموزشهای لازم

6-اجرای طرح گذربان مدرسه و دادن آموزشهای لازم

7-سعی در ارائه مهارتهای زندگی به دانش آموزان و ارائه طرح در کلاسهای چهارم و پنجم

8-تشکیل رسد پیشتازان در مدرسه از بین دانش آموزان پایه های چهارم و پنجم و ارائه آموزشهای لازم طبق برنامه

9-تشکیل و راه اندازی تعاونی (بوفه ) مدرسه و  فروش مواد غذايي سالم و بهداشتی و لوازم التحریردر تعاوني آموزشگاه با همکاری شورای دانش اموزی

 

در طول سال تحصيلي

 

کلیه کارکنان مدرسه با نظارت

 

 

 

 

مدیر

 

 

برگزاری اردو های آموزشی تفریحی و گردش علمی

 

1- سعی در شناسایی مکانهای مناسب اردویی با نظرخواهی از همکاران و انجمن اولیا و مربیان مدرسه وج  امور تربیتی اداره و انتخاب مکانهای مناسب با توجه به شرایط مدرسه

2- برگزاری اردو جهت دانش آموزان ممتاز بعد از ارزشیابی ماههای مهر و آبان و آذر

3- برگزاری اردو جهت کلیه دانش آموزان در اردیبهشت

4-بازدید علمی با توجه به دروس هر پایه و در زمان مناسب

5-انجام بازدید از نمایشگاههای مختلف که در طول سال تحصیلی در سطح منطقه برپا می شود.

 

 

 

 

در طول سال تحصیلی

 

 

 

مدير و معاونین وکلیه  کارکنان

 

 

توجه ویژه به بهداشت فردی و جمعی دانش آموزان

 

1-استفاده از تمامی فرصتها جهت آموزش مسائل بهداشت فردی و جمعی به دانش آموزان خصوصا در مورد مواد غذایی و نظارت بر کار بوفه مدرسه

2-تهیه تراکت و پوسترهای حاوی پیامهای بهداشتی و نصب در تابلوی اعلانات کلاسها و مدرسه

3-معاينه دهان و دندان همه دانش آموزان توسط مربي بهداشت و ارجاع به مراکز بهداشتی

4- معرفي دانش آموزان داراي مشكل به مراكز درماني

5- دعوت از پزشك ( در صورت امکان از اولیای دانش آموزان ) و حضور ايشان در آموزشگاه جهت معاينه دانش آموزان و همکاری با بهداری

6- تهيه فرم ويژه مسواك زدن براي دانش آموزان و استفاده از نقش اوليا دانش آموزان در انجام فعاليت دانش آموزان و تشويق دانش آموزان فعال

7-نظارت بر مکان نگهداری و نحوه توزیع شیر بین دانش آموزان

 

 

در طول سال تحصيلي

 

 

مديرومعاون پرورشی و مربي بهداشت

 

 

 

ايجاد فضاي سبز وشادابي مدرسه

 

1- قسمت فضاي سبز آموزشگاه بازسازي شود

2-تهيه كوزه هاي گل جهت سالن و كلاسها

3-اجرای پروژه مهر و شاداب سازی محیط مدرسه

 

 

اول سال تحصيلي

 

 

مدير

 

 

 

 

 

اجرای برنامه های تربیت بدنی

 

1-در صورت همکاری اداره پیش بینی مکان مناسب جهت ساعات ورزش دانش آموزان با توجه به محدود و غیر استاندارد بودن فضای آموزشگاه جهت ورزش

2-درساعات تربیت بدنی معلمان از بازیهای دبستانی و ورزشهای بومی استفاده نمایند

3- تشکیل تیمهای مختلف ورزشی ( فوتبال – فوتسال – آمادگی جسمانی و ...) و آماده سازی دانش آموزان جهت مسابقات ورزشی دبستانهای سطح منطقه

4-برگزاری مسابقات مختلف ورزشی از جمله فوتسال  بین دانش آموزان

 

 

 

 

قبل از شروع سال تحصیلی و در طول سال

 

 

 

مدیر آموزشگاه و معاون پرورشی

 

 

 

 

طرحها و پروژه هاي آموزشی سالانه مجتمع آموزشی سال

 

اهداف آموزشي

 

پروژه ها

 

زمان مناسب

 

مسئول اجرايي

 

نتايج عملكردها

 

 

سازماندهی معلمین و دانش آموزان

 

1-همکاران با توجه به سوابق کاری و دوره های ضمن خدمتی که گذرانده اند سازماندهی می شوند.

2-همکاران پایه های مختلف جهت شرکت در دوره های ضمن خدمت معرفی شوند.

3-برگزاری جشن شکوفه ها و آماده سازی دانش آموزان کلاس اولی برای ورود به مدرسه و پروژه مهر

 

شهریور ماه

 

مدیر و معاون آموزشی و معاون پرورشی و معاون آموزگاران

 

 

تشكيل گروه آموزشي ويژه آموزگاران هم پايه به صورت ماهانه

 

1- همكاران محترم هم پايه به صورت ماهانه تشكيل جلسه داشته باشند. و در جلسات مسائل آموزشي بررسي و هماهنگي به عمل آيد.

2-هماهنگی لازم جهت طراحی سوالات امتحانات نوبت اول و دوم به صورت هماهنگ

 

در طول سال تحصيلي

 

آموزگاران و معاون آموزشي

 

 

تهيه تجهيزات مورد نياز كمك آموزشي

 

1-اعلام نیاز معلمین به وسایل و امکانات مختلف آموزشی و تهیه لوازم مورد نظر - تهيه نقشه هاي مختلف و لوازم آزمایشگاهی بنا به درخواست و نياز معلمان و تهیه کتب روش تدریسی که در مدارس موجود نیست.

2- تهيه لوحه هاي آموزشي جديد قرآن ، فارسي و.. و تهيه نوارهاي آموزشي و سي دي ونرم افزار ... مورد نیاز

 

 

در طول سال تحصيلي

 

 

مدير و معاونين

 

 

ارتقاء سطح علمی معلمین

 

1-برگزاری مستمر جلسات شورای آموزگاران و بحث و تبادل نظر پیرامون مسائل آموزشی و استفاده مناسب از امکانات it موجود در مدارس و مجتمع

2- اجراي عملي الگوهای تدریس فعال توسط آموزگاران و تدریس نمونه در جلسات شورای آموزگاران

3-خرید سی دی و نرم افزارهای آموزشی و معرفی کتاب و سایت به همکاران جهت استفاده بهینه از طرح توسعه it

 

 

در طول سال تحصيلي

 

مدير و معاون آموزشي

 

 

پر بار نمودن جلسات  آموزشي مجتمع (شوراي آموزگاران و معاون آموزگاران)

 

1-برگزاری مستمر جلسات شورا به صورت ماهانه

2- پیشنهاد موضوع هر جلسه و معرفی کتاب و سی دی و ارائه کنفرانس توسط همکاران و بحث و تبادل نظر در موارد مختلف آموزشی و پرورشی و سعی در حل مشکلات به صورت مشورتی

3- دعوت از صاحب نظران تعليم و تربيت و افراد با تجربه

4- دعوت از سرگروههاي آموزشي جهت تبادل نظر

 

 

 

درطول سال تحصيلي

 

 

مدير و معاون آموزشي وپرورشی

 

 

 

طرح استاندارد سازي و بهبود كيفيت ارزشيابي تحصيلي

 

1-  استفاده از آزمونهای تشخیصی در ابتدای سال تحصیلی و مشخص کردن نقطه شروع برای هر دانش آموز و توجه ویژه به تفاوتهای فردی دانش آموزان

2-  استفاده از آزمون عملکردی (آزمون عملکردی فعالیتی است که معلم طراحی میکند تا دانش آموزدر آن درگیر شودیا ممکن است او را بامشکلی مواجه کند و از اوبخواهدکه راه حلی ارائه نماید . )

3-استفاده از آزمونهای ماهیانه و اعلام نمرات مستمر دانش آموزان به اولیای آنها و بررسی وضعیت پیشرفت تحصیلی آنها به روایت نمودار

4-با توجه به اجرای طرح ارزشیابی توصیفی پایه های اول و دوم تشکیل جلسات آموزش خانواده و آگاه نمودن اولیا از کلیات این طرح

5- هدفمند کردن تکالیف و تهيه پيك آموزشي از درسهاي مختلف به صورت هدفمند

6-انجام فعاليتهای پيك آموزشي در روزهاي جمعه توسط دانش آموزان با نظارت اوليا

 

 

 

 

درطول سال تحصيلي

 

 

آموزگاران  - معاون آموزشی و مدیر

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

ارتقا سطح علمي دانش آموزان و اولیاء

1- آشنا كردن دانش آموزان با علم و سرعت پيشرفت علم و نقش آن در زندگي انسانها و دادن آموزشهای لازم جهت استفاده از it در امر آموزش

2- ارائه مشاوره و اطلاعات علمي به اوليا و تشکیل کلاس کامپیوتر برای اولیا در صورت نیاز

3- برگزاري مسابقات علمي و جشنواره تولید محتوای الکترونیکی  بین دانش آموزان و حتی اولیای آنها

4-اشتراک مجلات رشد جهت تمامی دانش آموزان

5- اشتراک مجلات پیوند جهت اولیای دانش آموزان

6-برگزاری مستمر جلسات آموزش خانواده

 

 

 

 

 

 

درطول سال تحصيلي

 

 

 

مدير و معاون آموزشي و آموزگاران

 

 

 

استفاده از نظرات همكاران و دانش آموزان جهت تدوين برنامه كلاسي

و برنامه امتحانی و کلیه فعالیتهای آموزشی و پرورشی مدرسه

 

 

1- برنامه هاي كلاسي با نظر معلمان و دانش آموزان و با توجه به دستورالعمل وزارتي تدوين گردد و برنامه ها به صورت متنوع تهيه شود

3-برنامه امتحانات نوبت اول و دوم حداقل دو هفته قبل از شروع امتحانات با نظر خواهی از معلمین تهیه شده و در اختیار دانش آموزان و اولیای آنها قرار بگیرد.

4-ایجاد صندوق پیشنهادات و انتقادات ویژه دانش آموزان و رسیدگی به آنها و همچنین استفاده از تجربیات و پیشنهادات کارکنان مدرسه در تمامی زمینه ها

 

 

اول سال تحصيلي – دو هفته قبل از امتحانات نوبت اول و دوم

 

 

 

 

معاون آموزشي و آموزگاران

 

 

 

فعالیتهای مکمل و فوق برنامه آموزشی

 

 

1- با همکاری معلمین در ابتدای سال انجام ارزشیابی تشخیصی و تجزیه و تحلیل نتایج و سعی در برطرف نمودن مشکلات احتمالی دانش آموزان و آماده سازی آنها برای شروع درسهای جدید و توجه ویژه به تفاوتهای فردی دانش آموزان و سعی در مقایسه نمودن آنها با خودشان

2- تکالیف حتما به صورت هدفمند و در راستای تکمیل اهداف کتب درسی به دا نش آموزان داده شود

3- توجيه اوليا و دانش آموزان در مورد نحوه اجراي برنامه هاي كلاسها در جلسات آموزش خانواده و خصوصاً تشکیل جلسات آموزش خانواده و ارائه تدریس نمونه توسط معلم برای اولیای دانش آموزان پایه اول

4- استفاده از كلاسهاي فو ق برنامه جهت آموزش تست زنی به دانش آموزان پايه پنجم جهت شرکت در آزمون مدرسه نمونه دولتی و اجرای چند مرحله آزمون آزمایشی جهت آشنایی بیشتر دانش آموزان با نحوه برگزاری آزمون

5- از تابلوی اعلانات مدرسه و کلاسها جهت بالابردن سطح علمی دانش آموزان به نحو مطلوب استفاده شود

6-معرفی دانش آموزان برتر درسی و انضباطی هر کلاس در مراسم صبحگاه به صورت هفتگی جهت تشویق آنها

7-تهیه طرح تشویق کلاسی توسط همکاران و استفاده بهینه از آن

8-با هماهنگی شورای مدرسه و انجمن اولیا و مربیان برگزاری جشن ویژه تشویق دانش آموزان ممتاز نوبت اول و دوم مدرسه و اهدای جایزه و چاپ نمودن عکس دانش آموزان در یک روزنامه و مجله محلی و یا در گاه نامه مدرسه

9-در صورت احساس نیاز تشکیل کلاسهای جبرانی و کار با دانش آموزان ضعیف 

10-توجه ویژه به دانش آموزانی که در یکی یا تمام دروس خود پیشرفت چشمگیری داشته اند و معرفی آنها در مراسم صبحگاه و اهدای جایزه به آنها

....

 

 

 

در طول سال تحصیلی

 

 

 

معاون آموزشی و معلمین

 

 

 

 

ترويج فرهنگ مطالعه ايجاد علاقه و انگيزه در دانش آموزان به مطالعه كتابهاي غير درسي

 

 

1- گسترش فعاليت كتابخواني

2- آگاهي دادن به اوليا در زمينه ي نقش مطالعه در پيشرفت درسي

3- آموزش نحوه صحيح مطالعه

4-تشکیل کتابخانه های کلاسی و تجهیز بیشتر کتابخانه مدرسه و افزایش سرانه کتاب و استفاده از شورای دانش آموزی جهت اداره نمودن کتابخانه مدرسه

5-برگزاری مسابقات مختلف از مجلات رشد برای دانش آموزان و مجلات پیوند برای اولیا و اهدا جوایز به اولیا حائز رتبه برتر در جلسات آموزش خانواده

6-تهیه بروشور و کاتالوگهای مختلف در مورد مطالعه و نصب در تابلوی اعلانات ندرسه و توزیع بین دانش آموزان و اولیا

 

 

 

در طول سال تحصيلي

 

 

آموزگاران مدیر و معاون پرورشی و اموزشی

 

 

سال تحصيلي 90-

 

+ نوشته شده در  سه شنبه بیست و چهارم خرداد 1390ساعت 13:44  توسط سعید شمس الدینی نژاد  |